Четвер
18.07.2019
03:50
Форма входу
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Наше опитування
Ви зайшли на сайт як:
Всього відповідей: 14
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт Широківської ЗОШ


Забути на якусь мить про час і простір - ця здатність у дітей вроджена. Однак громадська тенденція «Швидше, вище, сильніше» впливає і на дитину. Вже в початковій школі вважається нормою: той, хто швидше порахує, отримає хорошу оцінку. Того, хто виконує завдання першим, постійно хвалять. Зацьковані батьки ще більше розпалюють атмосферу і збільшують темп. Радуга? Потім на неї подивишся, ніколи! Що, травневий жук? Ходімо, нам треба поспішати!

Швейцарський релігієзнавець і педагог Врен Мерц розробила п'ять правил проти стресу і перенапруги, які полегшать дитині повсякденне шкільне життя. Отже,

Перше правило:
 Займатися чимось одним!
Одинадцятирічна дівчинка сидить в трамваї. Встромляє у вуха навушники свого MP3 плеєра, жує плитку шоколаду, гортає журнал, одночасно риється в сумці. Сидіти, слухати, їсти, читати, обмацувати сумку - займатися п'ятьма речами одночасно сьогодні вважається нормальним. Наслідки: невміння зосереджуватися, внутрішній неспокій, погані оцінки.

Що робити: концентруватися на якомусь одному певному занятті, думати тільки про дію, що здійснюється в даний момент. Це тренує здатність зосереджуватися. Будь-яке сприйняття органами почуттів можна перетворити у вправу. Наприклад, «тільки слухати». Зверніть як-небудь увагу своєї дитини на слухові відчуття, на те, що сприймають вуха. Поблизу, здалеку, голосно, тихо. Вражаючий ефект: в кімнаті цокає годинник, десь соваються на стільці, на вулиці чути кроки, пролітає літак - стільки всього відбувається, чого раніше дитина не помічала. Хвилювання і поспіх зникають.

Друге правило: Зупинятися!

Дев'ятирічному Бену потрібно прибратися в кімнаті. Купа іграшок валяється на підлозі, всюди розкидані комікси і книжки. Бен не знає, з чого почати. Рішення: мама сідає поруч, разом з Беном вони деякий час розглядають безлад і роблять спокійний глибокий вдих. Так Бен відновлює спокій і сили і зовсім з іншим настроєм приступає до прибирання.
Той, хто може спокійно дивиться на майбутню роботу, одночасно приводить в порядок свій внутрішній світ.І приступає до справи зосереджено й рішуче.

Третє правило: Не відволікатися!
Дівчинка укладає свою ляльку спати. Одягає на неї нічну сорочку, струшує ковдру, розповідає казку. Хлопчик розкладає в коробці кольорові олівці. Знову і знову. За кольором і по довжині. Час від часу він точить небудь зламаний олівець. Обидві дитини спокійно займаються справою. Якщо ми тепер скажемо їм: «доробити після!» Або «Я тобі допоможу, це буде швидше» або «чим ти взагалі займаєшся?» - Ми перервемо їх самозабутнє заняття.
Врен Метц радить батькам чуйно ставитися до занять дитини. Сісти поруч і спостерігати, навіть якщо заняття здається їм безглуздим. Чим частіше діти відчувають, що батьки всерйоз ставляться до їхніх дій, підтримують їх і залишають в спокої, тим легше дітям концентруватися при виконанні тих дій, які даються їм важко, наприклад, навчання.

Четверте правило: Діяти обдумано!
Бігати можуть всі. Вправа «тільки ходити» - щось особливе: діти цілком свідомо ставлять ногу на тротуар і знову піднімають її. Вони зосереджені тільки на цьому русі. Наступити, підняти. І відчувати тяжіння до землі.Наші ноги - опора, вони несуть нас у житті. «Тільки ходити» - сприяє розвитку гармонії між тілом, духом і душею.

П'яте правило: Правильно дихати!
Переривчастий подих - неприємне гнітюче відчуття. Тренуючи спокійне, глибоке дихання діти вчаться боротися зі страхами і стресом, що особливо важливо на іспитах і контрольних роботах. Дитина кладе руку на живіт, абсолютно спокійно. Вона спостерігає, як живіт повільно здіймається й опускається на вдих і видих. Іноді рука рухається швидше, іноді повільніше. «Подих висловлює наш настрій», - пояснює Врен Метц. «Якщо нам добре, ми автоматично починаємо глибше дихати. Коли ми напружені, дихання частішає ».

Що підтримує здатність зосереджуватися?

  •     Розпорядок дня
  •     Загальні трапези, строго певний час для домашніх завдань, певні домашні обов'язки - це додає дитині впевненості і створює внутрішню опору.
  •     Рухи і спорт
  •     Фізичний і душевний стан залежать один від одного. Діти, які багато рухаються, можуть краще концентруватися. Тому важливо регулярно займатися спортом.
  •     Прибране і приємне робоче місце
  •     Письмовий стіл дитини повинен стояти в світлому, спокійному місці. Краще у тій кімнаті, де дитина відчуває себе спокійніше.
  •     Підтримка
    «Допоможи мені зробити це самій», - говорила великий педагог Марія Монтессорі. Цим вона має на увазі: батьки і вчителі повинні допомагати дитині, якщо вона цього потребує, але тільки в тій мірі, щоб він завжди міг впоратися самостійно.