№ | Питання | Майже завжди | Іноді | Ніколи |
1 | Чи подобається Вам Ваша дитина? |
|
|
|
2 | Чи слухаєте Ви те, що дитина говорить? |
|
|
|
3 | Чи дивитеся Ви на дитину, коли вона розмовляє з вами? |
|
|
|
4 | Чи намагаєтеся Ви створити в дитини відчуття значущості того, що вона говорить? |
|
|
|
5 | Чи виправляєте Ви мовлення дитини? |
|
|
|
6 | Чи дозволяєте Ви дитині помилятися? |
|
|
|
7 | Чи хвалите Ви дитину, чи обіймаєте її? |
|
|
|
8 | Чи смієтеся Ви разом із нею? |
|
|
|
9 | Чи знаходите Ви щодня час для читання дитині та для бесід із нею? |
|
|
|
10 | Чи граєте Ви з дитиною у які-небудь ігри? |
|
|
|
11 | Чи заохочуєте Ви інтереси і захоплення дитини? |
|
|
|
12 | Чи є в дитини хоча б одна – дві власні книги? |
|
|
|
13 | Чи є в дитини вдома місце, що належить тільки їй? |
|
|
|
14 | Чи намагаєтеся Ви показувати дитині приклад, читаючи газети, журнали, книги, взагалі цікавлячись навколишніми подіями? |
|
|
|
15 | Чи обговорюєте Ви з дитиною та з усією родиною щось цікаве із прочитаного або почутого Вами? |
|
|
|
16 | Чи намагаєтеся Ви сказати все за дитину, перш ніж вона сама встигне відкрити рота, наприклад, у магазині або в зубного лікаря? |
|
|
|
17 | Чи дивитеся Ви телевізор разом із дитиною? |
|
|
|
18 | Чи ставите Ви дитині питання про зміст побаченого по телевізору? |
|
|
|
19 | Чи обмежуєте Ви можливість дитини дивитися телевізор? |
|
|
|
20 | Чи намагаєтеся Ви ходити з дитиною на прогулянки? |
|
|
|
21 | Чи збираєтеся Ви разом із дитиною відвідати зоопарк, театр, музей? |
|
|
|
Оцінювання результатів
За кожну відповідь «майже завжди» - 4 бали, «іноді» - 2 бали, «ніколи» - 0 балів.
- Якщо сума отриманих балів дорівнює 88 – це дуже гарний показник, який свідчить про те, що батьки приділяють дитині багато часу та уваги, їхні взаємини складаються гармонійно.
- Якщо сума отриманих балів дорівнює 44 – це означає, що між батьками і дитиною існують досить гарні взаємини, і дорослі приділяють дитині чимало часу, однак ще є до чого прагнути.
- Якщо сума отриманих балів менша за 22, то батькам необхідно замислитися, чи достатньо сил і часу вони приділяють вихованню дитини, що у взаєминах можна змінити, щоб ситуація виглядала інакше.